Lokasi

Lokasi

ALAMAT

PANGSAPURI VISTA LAVENDER,
KINRARA, PUCHONG.

HP 016 382 82 39

Isnin, 30 November 2009

Perigi mencari timba


( Di Kampung Duyung , Melaka , Di katakan perigi Hang Tuah ).

Anak anak kota mungkin sudah tidak kenal lagi perigi ,
Yang biasa di dengar musim ini , perigi air zam zam . pun sudah di ubah suai .
Kalau pergi Melaka boleh lah lihat perigi Hang Tuah dan perigi Hang Li Po .

Timba juga mungkin tak berapa di kenali lagi .
Timba upih nibong yg sudah di ganti dgn baldi .

Perigi mencari timba ada lah kiasan kepada perempuan mencari lelaki ,
atau gadis mencari teruna .
Mencari tu maksud nya mencari cinta .

Kalau ketika dulu dulu , perbutan gadis mencari lelaki ni agak tidak di senagi oleh budaya .....
Tapi kini dah agak macam kebiasaan .
Dalam rancangan TV pun ada , program Gadis mencari bakal laki !

Tapi !!! apa kah menjadi tidak sopan kalau gadis mencari lelaki ?

Kalau tak di cari , kot tak dapat pula !!
Sekarang perempuan kan ramai dari lelaki .

Tak tau le ! aku....

Hantam je la dik ....
janji kau orang suka .

Kalau boleh elakkan lah dari yg dah ada isteri .
Nanti marah lah Mak Cik dan kakak kakak tu !!!!!

Aku biasa lihat , ada yg anak tiri lagi tua !!!!

Hi hi .. jangan marah !!!!!!

Ahad, 29 November 2009

Cinta si monyet

Mencari cinta


Bertemu cinta


Cinta si monyet


Bukan kah murni cinta si monyet ??

Tapi kenapa kah cinta nya di permainkan .

Mungkin kah cinta si monyet itu cinta yg main main saja ??

Lihat lah dia ,

termenung mencari pasangan !

Gembira mendapat pasangan !

Hidup bersama .....

Betapa cinta pada anak nya ,

sentiasa dalam pelukan si ibu .....

Benar kah cinta monyet itu cita mainan ???

Kehidupan berkumpulan membina kasih dan cinta .

!!!! ???........

Sabtu, 28 November 2009

Taman Ghazali Shafie



( Gambar taman ini tak dapat aku cari , tapi Mungkin taman ini sempena nama Tan Sri Ghazali Shafie , Gambar nya di atas )

Taman ini sudah tiada ,
pupus di telan kemajuan kota .

Taman penyeri Jalan Bangsa satu ketika dulu ....
siapa lah terkenang taman itu lagi .

di hati ku terpahat satu kenangan .....
Ketika itu aku amat merindui seorang gadis ....
siapa kah gadis itu ?
Biar lah gadis itu saja yang tahu .

Aku selalu makan di kedai makan Hamdina .
Masa tu aku masih pelajar .
Dua kali sahari aku makan ,
bayaran nya baru lapan puluh ringgit sahaja .

satu hari aku tengah makan ,
saorang gadis seiras orang yang aku ridui lalu di hadapan ku .....
Mula mula ku sangka betul lah gadis yang aku rindui lalu depan ku .
tapi bila ku lihat betul betul ....
bukan lah........

Cuma sekali saja ku lihat gadis itu di situ .

Dulu aku pernah tulis sebuah sajak bertajuk " Hamdina ".
menceritakan kisah itu .
Sajak tu entah ke mana hilang nya .

Masa itu kalau tak silap aku,
aku tinggal bersama Ghazali Ngah Azia .
Di Pantai Dalam .
Dia seorang pengarang ternama juga ...
Mungkin dia tak ingat pada ku lagi .

Tak apa !!!
Dunia ini selalu berubah ,
silih berganti ,
dulu ada sekarang tak ada .
Selalu nya tidak ada yg kekal lama di dunia ini .

Pantai dan aku



Bila aku bertanya ,
diri ku
dan hati ku ,

Bila ku lihat pantai ini .
Ku fikir pantai pemisah antara lautan dan daratan .

Rupa nya patai menjadi lautan bila air pasang ,
menjadi taman mainan ikan dan hidupan laut ,
Rupa nya pantai menjadi daratan bila air surut .
menjadi tempat insan berpijak memadu kasih .

Mungkinkah pantai itu aku dan hati ku .
Kadang mejadi lembut dilitupi air .
Kadang menjadi pasir dan batu di pinggiran lautan .

Siapa kah aku dan hati ku .
Murni nya bila jadi penawar .
Berbisa nya bila jadi racun .

Aku kah seorang kekasih .
Aku kah saorang musuh .

Bila aku berlari
adakah apa yang ku tinggalkan .
Bila aku berhenti
adakah apa yang meninggalkan aku .

Mungkin kah aku menjadi lautan .
Mungkin kah aku menjadi daratan .
Benar kah aku sebuah pantai ........

SSGK.

Selain dari mengaar silat, saya membuat rawatan urut .

Urut Tradisional

Semalam ada pesakit hubungi aku nak datang untuk mendapat rawatan urut .

Minta maaf , pada hari raya aku tidak buat rawatan .

Anda boleh datang pada hari ini .

Jumaat, 27 November 2009

Selamat hari Raya Aidil Adha


( Kat sekysen 18 , S. Alam .ada ke korban unta ? )


Maaf zahir dan batin , kalau ada salah dan silap .

Jauhi segala larangan ugama .

Patuhi suruhan ugama .

Kita tahu kematian yg sudah berlaku .

Kita tidak tahu bila kematian berlaku lagi .

Yang nyata setiap hari ada kematian .

Bila kah kematian kita ?????

Aku berdoa agar aku dan seluruh umat Islam mendapat kesejahteraan dari Allah .
Berkorban ......... demi ugama !!!!!!!

Salam Hari Raya Korban !

Salam Hari Raya Korban !

Salam Hari Raya Korban !

Rabu, 25 November 2009

Orang ramai tangkap pencuri , bagus bagus bagus...









Hari Selasa , 25-11-2009 , lebih kurang jam 12 -30 malam .

Aku lihat ada kereta peronda polis dan ambulan ,

depan masjid Abdul Rahman Bin Auf . Jln Puchong , K.Lumpur .

Aku pergi tengok , rupa nya orang ramai menangkap pencuri . ( pecah kereta ).

Aku tengok seorang India terlentang .( di katakan pencuri itu ) .

Tak tahu lah pengsan ke lakunan ......

Kata seorang Pegawai Polis , mula mula dia sampai masih boleh berjalan .

Tiba tiba je pengsan .

Aku agak kena belasah kot !!!!! tak tau la betul ke tidak .

Di bawa ke hospital dgn ambulan , dan di iringi peronda polis .

Selasa, 24 November 2009

P.Ramlee


Aku teringat kat cerita madu tiga .

Senang nya dalam hati bila beristeri tiga , saperti dunia dia yg punya .

Kalau empat tak tau la apa nak kata .

Tapi selalu nya kahwin dua pun macam tak aman je .

Selalu nya perempuan menentang lah bab bab kaween bermadu ni .

Lelaki pun ada lah juga yg menentang ....

Tak tau lah iklas ke pepura .....

Selalu nya depan isteri , pijak semut pun tak mati .

Belakang isteri terus gatal di gigit tungau .......

Jangan gatal je , power kena baik punya !!!!!!!

Katak ???

Geli nya !!!!

Tapi ada yg minat makan tu .

Aku biasa lihat ada orang tangkap katak kat tepi lombog , di KL ni .

Orang Islam memag la tidak di benar kan makan tu !!!!

Tak tau la kot ada juga yg makan .

Arak tu haram , pun ada juga yg minum .

Zina tu haram , pun ada juga yg minat membeli pelacur di pasaran ...

Yg di lelong pun mungkin ada !!!!

Macam mana kotor nya tak tau la .....

Isnin, 23 November 2009

Cantik kah dia ?


Rasa nya kau orang lagi cantik dari dia .

Atau bagi lelaki tu , pasangan kau orang lagi cantik dari dia .

Usah di lihat kecantikan itu semata mata dari paras rupa .

Hati budi yg cantik amat perlu untuk di ambil kira .

ha ha ha ......

Kecatikan bukan saja luaran .

Dalaman juga perlu cantik .

Fizikal anda kuat ??

HI HI HI... tenaga batin macam mana ?

Isteri menawan tenaga batin kurang .
Suami keluar pintu depan , isteri keluar pintu belakang .


Jumaat, 20 November 2009

Isteri Cantik Tenaga Batin Pun Cantik

Isteri cantik , tenaga batin pun cantik ,
macam gitu la baru betul .

Baru lah bilik tidor jadi cantik !!!!!

Jangan lupa ye.
kita kat bilik tidor banyak juga masa nya ,
6 , 7 , 8 jam juga lah sehari !!!!!

Bayangkan kalau tenaga batin masalah macam mana ?????.

Kalauada masalah tu , nak jumpa Aku elok sangat la tu !!!!!!!

Khamis, 19 November 2009

Kuala Lumpur macam macam ada ........








Di tengah bandaraya Kuala Lumpur .

Pintu masuk Hotel yg sangat murah .

Tak tahu lah kenapa lembaga ini berada di situ .

Tahu kah anda di mana tempat ini ???

Kalau anda dah merawat dgn urutan tradisional ,

dah kuat sangat pun , tak yah lah ke sini !!!!


Mungkin kah ini Lorong Haji ....

Urut Tradisional Urut Tenaga Batin .

Urut Tenaga Batin aku buat secara urutan budaya Melayu .

Memulihkan tenaga batin yg pudar dan lemah .

Megekal dan menambah kekuatan tenaga batin .

Suami akan memberikan kepuasan berganda yg maksimun kepada isteri .

Isteri akan memberikan kepuasan berganda yg maksimun kepada suami .

Malam malam untuk bersama sangat membahagiakan .........

Rumah tangga aman dan damai .

Suami isteri sentiasa ingat , kasih , sayang , rindu dan cinta selama lama nya .....

Kamar tidur anda menjadi istana bulan madu sepanjag usia ..........

Jangan lupa !!!!! Urut Tradisional Urut Tenaga Batin .



Rabu, 18 November 2009

Urut Tradisional Urut Batin .

Urut Tradisional Urut Batin yang aku buat ,
bukan urut untuk bersedap sedap . Urutan ini untuk merawat lelaki mati pucuk atau lemah tenaga batin .

Aku tulis sekali lagi !!!! Aku merawat orang mati pucuk atau lemah tenaga batin .

Kadang timbul kekeliruan kerana ,
Ada setegah urut batin tu bermaksud untuk bersedap sedap ,
Urut untuk sedap sedap dan seterus nya mungkin melakukan seks .
Mungkin seks lelaki sama lelaki .
Mungkin seks wanita sama wanita .
Mungkin seks wanita dgn lelaki .


Aku Pengamal Perubatan .
Jangan salah faham !!!
Jangan salah sangka !!!
Aku BUKAN gay !!!
Aku BUKAN Gigolo !!!

Pakar Urut Tradisional .

Aku merasa begitu bertuah dan bernasib baik kerana mendapat ilmu kemahiran urut tradisional . Ilmu ini di warisi dari budaya Melayu , yg telah di amalkan dari dulu , sejak berkurun kurun lagi .
Urutan yg sekarang di kenali sebagai Urut Tradisional , terbukti dalam sejarah kegemilangan budaya Melayu , sangat berguna dan mujarab untuk merawat Mati Pucuk atau lemah tenaga batin , merawat kesakitan urat saraf , tercabut sendi dan patah tulang .

Ahad, 15 November 2009

Urut Tradisional budaya Melayu zaman berzaman .......

Minda kepenatan mungkin antara punca nya kerana keletihan .

Keletihan pula antara punca nya kerana darah tidak bergerak dgn sempuna dalam badan ........
Urut tradisional di antara cara yg boleh membantu kesempurnaan peredaran darah dalam badan ,
ini boleh membantu sistem saraf dlm badan berfungsi dgn baik .

Bila minda penat ,
Kemarahan mungkin cepat terjadi .

Bila sebut perkataan marah aku teringat dgn kejadian amuk ,
Aku teringat kisah Prebet Adam yg mengamuk di KL dgn senjata M16 .
Mungkin kah kerana marah ???

Hari ini dalam Harian Metro ,
Mohamad Taufik Noorzan , 21 , di sahkan mati , salepas terkena satu das tembakan dari pihak polis , semasa mengamuk terhadap seorang kawan nya berumur 23 tahun , salepas mendakwa dia dianiaya oleh kawan nya itu .

Mungkin kah segala gala nya ini kerana kemarahan ....
Manusia hilang pertimbangan nya kerana kemarahan ????

Khamis, 12 November 2009

Urut Tradisional

Urutan yg di buat secara lama ,
di warisi dari orang orang tua terdahulu ,
yang di kenali sebagai urut tradisional , urut tradisi atau urut klasik ,
boleh merawat beberapa masalah kesakitan yg di hadapi .

Di antara nya :

Memulihkan masalah Tenaga Batin , saperti dingin Seks atau mati Pucuk dan lain lain ....

Merawat kesakitan urat saraf ,sendi , tulang dan sakit sakit seluruh badan .
Antara penyakit saperti : Lumpuh , sakit kepala , sakit leher , sakit Bahu , sakit pinggang , sakit lutut dan lain lain....

Sila cuba !!!!
Ramai yg telah mendapat kesejahteraan .....

Hubungi Hassan Bin Husin di talian HP : 016 3828239
KUALA LUMPUR .

Semoga kita mendapat kesejahteraan dari Allah Yang Maha Berkuasa .


Selasa, 10 November 2009

Cinta orang Tua ...... ?????

Terlalu sesat nya otak mu !!!!!!
Memisah kau dari ajaran ugama mu ........

Lelaki 88 tahun menikam isterinya 73 tahun sehingga meyebabkan kematian .
si isteri mahu di ceraikan !!!
Si lelaki memikirkan biar putih tulang jangan putih mata ...
dan biar lah mati bersama .........

Kejadian yg berlaku di Kedah ini boleh kah di katakan kerana Cinta .???

Mungkin kah itu di kata kan cinta gila ???

Atau si lelaki itu ada lah manusia gila ???

Kesabaran yg tinggi perlu ada untuk menghadapi kehidupan !!!!
Kematian bukan satu satu nya jalan penyelsaian !!!

Ahad, 1 November 2009

Perjalanan Ke Pusara .............



Aku sekadar nak ingat kan diri ku sendiri........ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kenderaan jenis ini lah biasa nya di gunakan untuk bawa mayat ke pusara .


Semasa aku hidup ,

Semasa aku sihat ,

semasa aku hidup aku boleh makan ,

semasa aku hidup aku boleh bersuara ,

aku boleh bergerak sendiri dan buat apa yg aku suka ......

Bila jadi mayat ,

hanya diam kaku .

akan di usong dan di baring kan dalam kenderan saperti ini .

Di baring kan dalam kubur ........ !!!!

Di tutupi dgn tanah ......!!!!

Biasanya hancur lah jasad di dalam kubur .........

Berhadapan lah dgn pembalasan ,

Apa yg di bawa pahala atau pun dosa .


Bersedia lah sentiasa !!!

Masa kematian tidak di ketahui ............