Lokasi

Lokasi

ALAMAT

PANGSAPURI VISTA LAVENDER,
KINRARA, PUCHONG.

HP 016 382 82 39

Isnin, 30 November 2009

Perigi mencari timba


( Di Kampung Duyung , Melaka , Di katakan perigi Hang Tuah ).

Anak anak kota mungkin sudah tidak kenal lagi perigi ,
Yang biasa di dengar musim ini , perigi air zam zam . pun sudah di ubah suai .
Kalau pergi Melaka boleh lah lihat perigi Hang Tuah dan perigi Hang Li Po .

Timba juga mungkin tak berapa di kenali lagi .
Timba upih nibong yg sudah di ganti dgn baldi .

Perigi mencari timba ada lah kiasan kepada perempuan mencari lelaki ,
atau gadis mencari teruna .
Mencari tu maksud nya mencari cinta .

Kalau ketika dulu dulu , perbutan gadis mencari lelaki ni agak tidak di senagi oleh budaya .....
Tapi kini dah agak macam kebiasaan .
Dalam rancangan TV pun ada , program Gadis mencari bakal laki !

Tapi !!! apa kah menjadi tidak sopan kalau gadis mencari lelaki ?

Kalau tak di cari , kot tak dapat pula !!
Sekarang perempuan kan ramai dari lelaki .

Tak tau le ! aku....

Hantam je la dik ....
janji kau orang suka .

Kalau boleh elakkan lah dari yg dah ada isteri .
Nanti marah lah Mak Cik dan kakak kakak tu !!!!!

Aku biasa lihat , ada yg anak tiri lagi tua !!!!

Hi hi .. jangan marah !!!!!!

Tiada ulasan: