LOKASI

KUALA LUMPUR
HP 016 382 82 39

Sabtu, 28 November 2009

Taman Ghazali Shafie



( Gambar taman ini tak dapat aku cari , tapi Mungkin taman ini sempena nama Tan Sri Ghazali Shafie , Gambar nya di atas )

Taman ini sudah tiada ,
pupus di telan kemajuan kota .

Taman penyeri Jalan Bangsa satu ketika dulu ....
siapa lah terkenang taman itu lagi .

di hati ku terpahat satu kenangan .....
Ketika itu aku amat merindui seorang gadis ....
siapa kah gadis itu ?
Biar lah gadis itu saja yang tahu .

Aku selalu makan di kedai makan Hamdina .
Masa tu aku masih pelajar .
Dua kali sahari aku makan ,
bayaran nya baru lapan puluh ringgit sahaja .

satu hari aku tengah makan ,
saorang gadis seiras orang yang aku ridui lalu di hadapan ku .....
Mula mula ku sangka betul lah gadis yang aku rindui lalu depan ku .
tapi bila ku lihat betul betul ....
bukan lah........

Cuma sekali saja ku lihat gadis itu di situ .

Dulu aku pernah tulis sebuah sajak bertajuk " Hamdina ".
menceritakan kisah itu .
Sajak tu entah ke mana hilang nya .

Masa itu kalau tak silap aku,
aku tinggal bersama Ghazali Ngah Azia .
Di Pantai Dalam .
Dia seorang pengarang ternama juga ...
Mungkin dia tak ingat pada ku lagi .

Tak apa !!!
Dunia ini selalu berubah ,
silih berganti ,
dulu ada sekarang tak ada .
Selalu nya tidak ada yg kekal lama di dunia ini .

Tiada ulasan: