LOKASI

KUALA LUMPUR
HP 016 382 82 39

Sabtu, 28 November 2009

Pantai dan aku



Bila aku bertanya ,
diri ku
dan hati ku ,

Bila ku lihat pantai ini .
Ku fikir pantai pemisah antara lautan dan daratan .

Rupa nya patai menjadi lautan bila air pasang ,
menjadi taman mainan ikan dan hidupan laut ,
Rupa nya pantai menjadi daratan bila air surut .
menjadi tempat insan berpijak memadu kasih .

Mungkinkah pantai itu aku dan hati ku .
Kadang mejadi lembut dilitupi air .
Kadang menjadi pasir dan batu di pinggiran lautan .

Siapa kah aku dan hati ku .
Murni nya bila jadi penawar .
Berbisa nya bila jadi racun .

Aku kah seorang kekasih .
Aku kah saorang musuh .

Bila aku berlari
adakah apa yang ku tinggalkan .
Bila aku berhenti
adakah apa yang meninggalkan aku .

Mungkin kah aku menjadi lautan .
Mungkin kah aku menjadi daratan .
Benar kah aku sebuah pantai ........

1 ulasan:

Hassan berkata...

Sesekali berbicara bahasa hati ....